Administrar

PODEU ENVIAR DUBTES, COMENTARIS, ACTIVITATS a pepepollenca@gmail.com / garcia1@iesguillemcifre.cat

OBJECTIUS ART SEGLE XIX (4t d'ESO)

iesgc | 23 Febrer, 2011 12:26

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4

OBJECTIUS ART SEGLE XIX ( pàg 124). Examen 4t d'ESO. 9 i 10 de març

1.    .- Definir: Barroc, Rococó, Neoclàssic, Goya, arquitectura historicista, impressionisme, postimpressionisme, Gaudi.

2.    Explica les principals característiques del romanticisme  en general i de la pintura romàntica en particular.

3.    Comenta les causes de l’aparició del realisme.

4.    Explica els fets que van donar lloc a l’aparició de l’arquitectura de ferro i ciment.

5.    .- Identificar (autor, títol, tema, estil, amb alguna característica) les següents obres:

            -  Jurament dels Horacis. Jacques Lluis. David. (pàg 127).

            - Els afusellament del 3 de maig. Goya (pàg 81)

- La llibertat guian al poble. Delacroix. (pàg 38)

            - Rai de la Medusa. Gericault  (pàg 131).

            - L’àngelus. Millet. pàg 132.

            - La Marsellesa. Rude. pàg 134.

            - El Parlament de Londres. pàg 135.

            - Impressió. Sol naixent. Monet. pàg 138.

            - La nit estelada. Van Gogh. 8pàg 139.

            - El bes. Rodin.( pàg 139.)

            - Els jugadors de cartes, Paul Cezanne, (pàg 139)

            - Nins a la platja. Sorolla. (pàg 139.)

            - La Sagrada Família.  Gaudi(pàg 141.)

            - Saturn devorant el seu fill:

 

Enllašos Meninas i Filoses.

iesgc | 21 Febrer, 2011 21:28

Enllaços

Meninas

http://www.uoc.edu/humfil/digithum/digithum1/jcampas/menines.html 

http://www.museodelprado.es/coleccion/galeria-on-line/galeria-on-line/zoom/2/obra/la-familia-de-felipe-iv-o-las-meninas/oimg/0/

 Filoses

http://www.museodelprado.es/coleccion/galeria-on-line/galeria-on-line/zoom/2/obra/la-fabula-de-aracne-o-las-hilanderas/oimg/0/ 

 

A arte de bolsillo trobareu aquesta i altra informació més que curiosa sobre el quadre de les Meninas

"Resulta cuando menos curioso comprobar que el pintor, las Meninas y la Infanta Margarita forman con sus cabezas –ver segundo gráfico- una estructura similar a la que tiene la constelación Corona Borealis –llamada por los árabes Alfeca-, con el detalle más jugoso aún de que la estrella más brillante del conjunto se llama Margarita y está situada sobre la cabeza de la infanta del mismo nombre. "

 

 Tampoco es casualidad que el círculo que une las cabezas indicadas forme un nudotercer esquema- en la de una de las Meninas y, al integrar el resto de cabezas, cree una figura similar al símbolo del clásico signo zodiacal Capricornio, precisamente el horóscopo que tenía la reina por su fecha de nacimiento -23 de diciembre-, como un deseo de buenos augurios para el parto que se avecinaba pues resulta que, en este mismo momento, la soberana estaba encinta. No tuvo suerte la familia real con el tema de la descendencia; se dieron varios abortos, el varón tan deseado no terminaba de llegar y, para colmo, uno que llega –el príncipe Baltasar Carlos-, va y se nos muere a los pocos años de vida. (Todo el mundo sabe que con Felipe IV y su enfermizo hijo Carlos II el Hechizado acabó la dinastía de los Austrias y comenzó la de los Borbones, cuyo primer representante, Felipe V, vino de Francia).

 

 Més informació d'art i aquest quadre  i de la secció àuria al mateix a

http://soy-naturaleza-viva.blogspot.com/2009/08/constante-phi.html

http://a00618060raulbustamante.blogspot.com/


 

Enllašos vÝdeos d'Ed3.cat obres selectivitat.

iesgc | 18 Febrer, 2011 16:48

Més videos de cinc minuts d'Ed3.cat, amb el mozilla firefox i el seu complement download helper els podeu descarregar.

- ABSIS DE L'ESGLÉSIA DE SANT CLIMENT DE TAÚLL. Museu Nacional d'Art de Catalunya.

- EL JARDÍ DE LES DELÍCIES. El Bosch.  Museu del Prado de Madrid.

- MATRIMONIO ARNOLFINI Jan van Eyck. National Gallery de Londres.

- L'ANUNCIACIÓ, Fra Angèlico. Museu del Prado de Madrid.

- L'ESCOLA D'ATENES Rafel. La Stanza della Segnatura del Vaticà.

- EL JUDICI FINAL. Miquel Àngel. Capella Sixtina.

- EL LAVATORI. Tintoretto. 

 - LA RONDA DE NIT. Rembrandt.   Rijksmuseum, a Amsterdam.

 - LES FILADORES, Velazquez  Museu del Prado de Madrid.

- ELS AFUSELLAMENTS DEL 3 DE MAIG, Goya  Museu del Louvre de París.

- El RAI DE LA MEDUSA, Gericault.  Museu del Louvre de París

- DINAR CAMPESTRE. Manet. Museu d'Orsay de París.

Activitats 4t d'ESO

iesgc | 17 Febrer, 2011 10:19

 Recordau activitats.

Dilluns 21 (4c) i dimarts 22 (4b): Làmina 14 activitat 1 i làmina 15a i 15 activitat 1

Dimecres 2 de març; resum  tema 8.

 Noves activitats:

 15 DE MARÇ Resum tema 9. Espanya 1902-1939.

22 de MARÇ.  Làmina 22. activitat 1 i 2. Làmina 23. activitat 1 i 2 que podeu fer darrera la làmina. 

Caravaggio

iesgc | 15 Febrer, 2011 12:55

 Michelangelo Merisi da Caravaggio (Milà, 29 de setembre de 1571 - Porto Ercole 18 de juliol de 1610) conegut com Caravaggio per haver nascut a Caravaggio (Llombardia.

Caravaggio va aprendre l'art de pintar a Milà. De 1592 a 1606 va treballar a Roma, on va obrir un taller propi i no va tardar a destacar no solament pel seu original enfocament de l'obra pictòrica, sinó també per la seva vida irregular, en la que se succeïen baralles i  aviat va començar a tenir problemes amb la justícia. El seu
caràcter busca-raons el va portar una i altra vegada a la presó, fins que, durant una baralla, va matar un home. Caravaggio aleshores va decidir fugir de Roma. El 1606 es va establir a Nàpols, on va romandre durant un any. Es va traslladar a Malta i allà  a causa d’una baralla amb un cavaller de l’Orde, tornen a empresonar-lo. Va fugir a Sicília i va treballar a Siracusa, Messina i Palerm. El 1609 va tornar a Nàpols. Des d’allà va intentar tornar a Roma, la ciutat en la qual s’havia forjat la seva fama, però, malalt i malferit, va morir el 18 de juliol del 1610 en una platja de Porto Ercole. Tenia 39 anys. Uns dies després es va signar el perdó papal.

Biografia de Caravaggio - Caravaggio a la viquipèdia. 

LA VOCACIÓ DE SANT MATEU.

Al 1595 entra al servei del cardenal Del Monte. Al 1599 rep l’encàrrec de decorar la capellaContarelli, a l’església de Sant Lluís dels Francesos.

El programa "Pinzellades d'art" dedica un capítol molt interessant al quadre "La vocació de sant Mateu",

.http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=21925

 -Comentari en molt complet sobre el quadre, el podeu veure o descarregar pdf.

- El quadre a la viquipèdia.

Un bon vídeo d'artehistoria sobre el quadre.

 


Els altres dos quadres sobre San Mateu a la mateixa capela de Sant Luigi de Francesi.

La inspiració (per escriure l'evangeli)

 

 El martiri

 

Respecte a la polèmica sobre la mà del Bacus.

Giovanni Baglione, un dels primers biografs de Caravaggio escriu al 1642 que Caravaggio va fer alguns quadres de si mateix retractat a un mirall, i que el primer va ser un Bacus, motiu pel qual Bacus té la copa en la mà esquerra.


L'ús d'un mirall per a ajudar al pintor mentre treballa del natural elimina la necessitat de dibuix. Caravaggio va pintar alla prima, directament sobre el llença-D'aquesta manera, el que sembla la  esquerra del noi seria en realitat la dreta. L'artista anglès David Hockney va fer dels mètodes de treball de Caravaggio un tret centralde la seva tesi (coneguda com la tesi Hockney-Falcoque els artistes del Renaixement i posteriors van usar alguna classe de càmera lúcida.


I una última curiositat

Michelangelo Merisi da Caravaggio  tuvo siempre la reputación, además de su mal genio, de ser un hombre más bien engañoso con su vida privada. Ahora, una nueva prueba sugiere que también debió serlo en su trabajo artístico, al haberse descubierto un diminuto autorretrato suyo oculto en un reflejo de luz sobre una jarra de vino de vidrio, en la representación del dios romano Baco, una de sus obras más conocidas, realizada en 1597.

 Utilizando una técnica conocida como “reflectology”, que utiliza la tecnología de rayos infrarrojos para ver qué hay debajo de las capas de pintura, los investigadores de la Galleria degli Uffizi, en Florencia, que alberga el cuadro en su colección, fueron capaces de penetrar las capas de pintura que se habían añadido en posteriores trabajos de restauración para dejar al descubierto al artista, un hombre de unos 25 años con el pelo rizado y sosteniendo un pincel junto a su caballete.

La diminuta imagen fue detectada por primera vez en 1922 después de que un restaurador italiano limpiara la obra, aunque en aquel momento nadie reconociera a la persona que figuraba en el reflejo de luz como Caravaggio. Según las notas de entonces, la figura tenía "las cuencas de los ojos grandes, una amplia y ligeramente respingona nariz y unos labios carnosos, algo separados”.

Siguiendo ese primer descubrimiento, el reciente trabajo de restauración de la imagen, enterrada bajo gruesas capas de pintura oscura, ha logrado sacar a la luz de nuevo la figura

Article de hoyesarte.com

 

 
A continuació un bon anàlisi del Bacus jové de Caravaggio 
 (Segueix)

OBJECTIUS UNITAT. IMPERIALISME I PRIMERA GUERRA MUNDIAL.23-24Fb

iesgc | 13 Febrer, 2011 18:17

 

OBJECTIUS UNITAT. IMPERIALISME I  PRIMERA GUERRA MUNDIAL.23-24 de febrer.

1.    .Definir: Imperialisme, colònies d’explotació, colònies de població, protectorats, conferència de Berlin, Lusitania, Revolució Russa.

2.     Explicar les causes de l’imperialisme.

3.     Analitzar les conseqüències de l’imperialisme.

4.    Explicar les causes de la Primera Guerra Mundial.

5.    Enumerar les característiques de la Primera Guerra Mundial

6.    Explicar les conseqüències de la Primera Guerra Mundial.

7.- Contextualitzar descriure i explicar les següents imatges.

 


 

 

Activitats 4t d'ESO

iesgc | 09 Febrer, 2011 11:58

    Dilluns 14 (4c), dimarts (4B): resum pàg 130 a 140. Romanticisme. El realisme. escultura y arquitectura XIX i art i tècnica. Impressionisme i  Modernisme.

 Dilluns 21 (4c) i dimarts 22 (4b): Làmina 14 activitat 1 i làmina 15a i 15 activitat 1

Dimecres 2 de març; resum  tema 8.

Objectius Primer de batxillerat

iesgc | 05 Febrer, 2011 21:24

  OBJECTIUS EXAMEN 15 DE FEBRER.

INTERNACIONALS-IMPERIALISME-GRAN GUERRA.

1.- Conceptes que es poden demanar de manera concreta: Primera Internacional. Comuna de París. Segona Internacional. Socialdemocràcia.

2.- Explica les causes i característiques de l’imperialisme.

3.- Analitza les conseqüències de l’ imperialisme.

4.- Explicar les  causes de la Primera Guerra Mundial

5.- Comentar les característiques de la Primera Guerra Mundial.

6.- Analitzar  la propaganda a la Primera Guerra Mundial.

7.- Explica les conseqüències de la Primera Guerra Mundial.

Comentar gràfics, textos i imatges relacionades amb els objectius anteriors.

Al segúent enllaç podeu veure les imatges de l'imperialisme que poden entrar a l'examen. 4-eso-imperialisme. 

 A aquest enllaç teniu el power point de la propaganda de la Primera Guerra Mundial, entren totes les imatges

I aquestes relacionades amb la Primera Guerra Mundial:

 

 

 

Activitats hist˛ria de l'art

iesgc | 05 Febrer, 2011 18:26

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

ACTIVITATS HISTÒRIA DE L’ART.

 En cas de no lliurar l’obra el dia senyalat entraran com objectiu al proper examen.

- Desenvolupar el tema L’arquitectura hispanomusulmana.(dilluns 14)

- Mesquita de Còrdova (dilluns 21)

- Alhambra de granada (dilluns 28)


 Si no l’haveu fet recoman fer un comentari de les següents obres d’art.

- Partenó.

- Erectèon.

- Laocoont i els seus fills.

- Panteó.

- Colosseu.

- Marc Aureli a cavall.

- Santa Sofia.

I redactar els següents temes:

- L’arquitectura religiosa a Grècia.

 

 - L'escultura a Grècia.

- L’arquitectura a Roma.

-L’escultura romana

 

Fer un resum

iesgc | 04 Febrer, 2011 18:13

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Com es fa un bon resum?

- En primer lloc cal tenir una comprensió total del conjunt del text. No es pot fer un resum si no hem llegit a fons i comprès la totalitat del text.  Cal fer un esquema que mostri com les idees més importants es relacionen entre elles. Aquest esquema us pot servir posteriorment per estudiar.

- No hem d’afegir res de res al text original. I tampoc hem d’eliminar un tret essencial del text.

- El resum segueix l’ordre del text original. Podeu usar la numeració del llibre. Hem de parlar com si fóssim l’autor. Hem d’eliminar tota frase de l’ordre “l’autor diu”.

- Cal respectar les proporcions del text original, sempre de forma aproximada. No podem fer més llarg el començament del nostre text de resum i quan veiem que se’ns acaba el lloc passar per alt parts del text original.

- No hem de fer frases excessivament curtes i telegràfiques, per sistema. Cal usar la subordinació sense allargar les frases de forma innecessària.

Cal utilitzar  una expressió/redacció adecuada:

 - No utilitzarem abreviatures de mots per “ser més curts”. 
- Utilitza el teu propi vocabulari.
- No expreses la teva opinió.
- Sigues fidel a les idees desenvolupades al text.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS